Sådan kommunikerer du med dine kunder på lovlig vis

Sådan kommunikerer du med dine kunder på lovlig vis

Har du en virksomhed, som du lige har startet op eller har du en virksomhed, der snart har nogle år på bagen? Uanset hvad, så ændrer reglerne sig løbende for, hvordan du agerer lovligt, når det handler om markedsføring overfor dine kunder. De kan for eksempel nemt finde dig via de virksomhedsoplysninger, som står om dig på Google My Business eller andre websites som virk.dk eller cvr.dk og det er de i deres fulde ret til, fordi disse oplysninger er offentligt tilgængelige. Der gælder dog andre regler, når du skal kommunikere med dine potentielle kunder via henvendelser på e-mail, som vi her vil komme nærmere ind på, så du kan agere lovligt rigtigt. Læs med her.

Få professionel hjælp til GDPR reglerne

Når du vælger at kommunikere med dine kunder via online markedsføring, er der GDPR regler, der skal overholdes. Dette kan et firma som poetype.dk hjælpe dig med. Målrettet markedsføring via e-mail og nyhedsbreve kan nemlig være en effektfuld måde at kommunikere med dine kunder på og skaber en mere personlig og troværdig relation mellem jer. Det vigtigste her er at vide, at kunderne skal have givet deres samtykke til, at du må sende dem e-mails. Det kan de gøre via utallige metoder, som du bruger overfor dem. Det kan for eksempel være:

  • Give x procent i rabat på første køb i webshoppen mod at de tilmelder sig dit nyhedsbrev
  • Tilbyde en gratis e-bog om et relevant og aktuelt emne mod at de giver deres e-mail
  • Tilbyde et gratis produkt sendt med posten mod at de giver samtykke til, at du må sende dem e-mails.

Listen er helt sikkert længere, men her lister vi bare nogle forslag til måder, hvorpå du kan gøre din email marketing lovlig overfor kunderne.

Vær synlig på flere kanaler

E-mail marketing er bare en vej at gå i markedsføringen af dit brand, dine produkter eller ydelser. For at skabe den størst mulige troværdighed omkring din virksomhed, er det vigtigt, at du får lavet en markedsføringsstrategi, der rækker på tværs af kanalerne. Troværdigheden til dig som virksomhed kommer nemlig også ved, at kunderne kan se en gennemgående og gennemtænkt tone of voice, et kendskab til kundernes behov og præferencer samt en rød tråd i dit brands måde at fortælle om sig selv på. Dette skaber en øget synlighed og øger muligheden for antallet af konverteringer i det lange løb.