Gode vækstmuligheder i norden

Selvom der er stor forskel på danskere, svenskere og nordmænd, så er vi alligevel mere ens end vi lige går og tror. Det betyder også, at der kan være rigtig gode muligheder i at begynde at udvide sin forretning til vores nordiske nabolande. Især hvis man er en webshops eller lignende. Her har vi skandinavere nemlig generelt set en rimelig ens smag, hvilket betyder at der ofte ikke skal de helt store ændringer og justeringer til, for at man kan begynde at sælge sine produkter i Norge og Sverige.

Har man eksempelvis bygget en velfungerende webshop op her i landet, kan man rimelig ubesværet udvide og pludselig er målgruppen ca. 3 gange så stor, da der er nogenlunde lige så mange beboere i Sverige og Norge, som der er i Danmark. En af de ting man skal sørge for, er helt perfekt er sproget på hjemmesiden, da alt andet virker utroværdigt. Det er derfor en god ide at alliere sig med et oversættelsesbureau som dette, der kan klare denne del.

Når man først har indtaget skandinavien og er begyndt at have fundet fodfæste på de nye markeder, kan man begynde at kigge sydpå mod Tyskland, der er Europas største marked. Her er der dog flere forskelligheder, især jo længere syd for Hamburg og Berlin man kommer. De erfaringer man har gjort sig i skandinavien vil derfor ikke altid være helt så brugbare der.