Få skabt klik der konverter på Amazon

Få skabt klik der konverter på Amazon

Vi handler mere og mere på nettet – for det er her vi kan finde alt det vi leder efter. Det er både en stor fordel for dig, der sælger dine produkter på online platforme, problemet er dog bare, at det ikke altid er sådan at dine potentielle kunder faktisk finder det du sælger – selvom det er det de egentlig leder efter. Og hvad gør du så? Kan du selv gøre noget for at forbedre antallet af konverteringer, eller skal du have fat i et Amazon bureau?

Hvad gør dine konkurrenter?

Uanset hvad du sælger på Amazon, er der med garanti nogle andre som også sælger det samme, eller et tilsvarende produkt. Så hvordan sørger du for, at kunden vælger dig frem for dine konkurrenter? Det første du skal sørge for er, at dine produkter er synlige for kunderne. Hvis de ikke ser dem, kan de heller ikke putte dem i indkøbskurven.

 

Start derfor med at lave en simpel søgning efter dit produkt på Amazon. Hvem står øverst på listen? Undersøg netop denne konkurrent i bunden. Hvordan skriver de deres produkttekster? Har de særlige priser, bruger de specifikke ord ofte?

Hvornår skal man bruge en ekspert?

Der kan være mange årsager til, at du gerne vil klare så meget som muligt selv, og holde dine udgifter i virksomheden nede.

 

Der kan dog være mange fordele ved at få hjælp hos et Amazon bureau – særligt i opstartsfasen. Det giver dig nemlig adgang til den rette ekspertise indenfor alt det tekniske der skal til, for at skabe en tilfredsstillende konverteringsrate.

 

Du kan eksempelvis få hjælp til hvordan du bedst muligt sætter dine produkter op, hvilke søgeord du skal være mest opmærksom på – og hvor du eventuelt kan forbedre din shop, så du får flere kunder. Ekstern hjælp kan være en udgift, men den vil hurtigt forvandle sig til en indtægt.