Er du træt af, hvor meget tid der går med manuelt bogholderi? Hvis det er opgaver, du selv sidder med, er du slet ikke i tvivl om, hvor mange aspekter, der har indflydelse på, hvor lang tid opgaverne tager. Derfor kunne man nogle gange også ønske, at det hele kunne ske af sig selv. Men måske den drøm faktisk ikke er så langt fra at gå i opfyldelse?
Med digital og automatiseret bogføring kan du få hjælp til de administrative opgaver, der ellers tager meget af tiden. Det kan være tid, du føler, går væk fra andre opgaver, der har mere relevans for din virksomhed. Det kan være, at du ved at digitalisere og automatisere bogføringen faktisk får tid til at tage yderligere kundeopgaver ind i virksomheden, uden det øger presset på medarbejderne.
Hvad skal et automatiseret bogholderi kunne klare?
Er du lidt i tvivl om, hvordan det egentlig foregår? Først og fremmest kræver det naturligvis, at systemet kender til jeres medarbejderes grundinformationer – men så snart disse er på plads, vil blandt andet lønudbetalinger og indberetning til SKAT foregå fuldt ud automatiseret – og det gør altså mange ting lidt lettere at arbejde med. Det betyder også, at I får nemmere ved at rette udbetalingerne til, hvis der for eksempel er tale om en sygemelding, en barsel eller noget helt tredje i den dur.
Hvis du egentlig synes, jeres nuværende bogholderi fungerer med regnskabsprogrammer og bilag, er det fantastisk. Alligevel kan man godt nogle gange komme til at mangle lidt hænder i pressede perioder. Er det tilfældet, kan I overveje at leje en bogholder, så I kan få en ekstra mand på opgaven, og I i stedet kan fokusere på de ting, der er relevante for jer. Det giver jer noget ro til at udvikle virksomheden lige så stille.