Legal Desk gør jura tilgængeligt

Legal Desk gør jura tilgængeligt

Verden bliver i dag mere og mere teknologisk. I Danmark vil vi især gerne være forrest, når det kommer til teknologisk udvikling. Og det er vi også langt hen af vejen. Dog er der områder, hvor vi fortsat er bagud, heriblandt når det kommer til juridiske ydelser – dette vil Legal Desk gerne rette op på.

Digitaliseret retning

Mange advokater vil gerne opretholde advokatbranchen som den er, hvor de har en vis form for gate keeper-position. Dette er til dels forståeligt, da de færreste har lyst til, at deres arbejde bliver overflødiggjort i takt med den digitale automatisering. Dette medfører dog, at advokatbranchen er præget af stilstand.

Dog bevæger verden sig i en digitaliseret retning, hvilket har mange fordele. Ikke kun for slutbrugeren, men også for privatpersoner og erhvervsdrivende i Danmark. 

Legaldesk tilbyder automatisering af juridiske produkter, hvilket betyder, at brugeren kan få samme sikkerhed og kvalitet til en langt lavere pris og med det samme. Brugeren er altså ikke nødsaget til at betale dyre advokatsalærer eller være afhængig af advokatens kontortid og kalender. 

Formidling i øjenhøjde

På Legaldesk.dk kan man som bruger selv oprette sine juridiske dokumenter. Hvis man stiller sig skeptisk overfor det faktum, at “almindelige mennesker” – altså personer uden forudsætninger for at vide noget om jura, selv kan lave sine egne dokumenter – er det kun logisk. Dog er der en indlysende grund til, at dette kan lade sig gøre – kombinationen af kunstig intelligens og erfaring fra nogle af Danmarks største advokatkontorer. 

De to stiftere oplevede i deres tid som traditionelle advokater nemlig, at langt de fleste har de samme behov. Derfor kunne man automatisere en stor del af processen, når der skulle udarbejdes juridiske dokumenter. Samtidig kunne man med kunstig intelligens lave en formular, der tilpassede sig brugerens behov. 

Tilsammen udgør denne kombination to af tre grundpiller i virksomheden, der derudover også har et stærkt fokus på at formidle i øjenhøjde. Dette gør nemlig, at almindelige mennesker har en reel chance for at forstå konteksten for deres juridiske behov, og hvilke muligheder de har. 

Hvordan gør jeg brug af Legal Desk?

Når du skal oprette et dokument – eksempelvis en ægtepagt eller et beslutningsreferat – går du ind på legaldesk.dk og finder produktet i menuen. Herefter kan du enten læse om produktet, dets begrænsninger og muligheder, eller du kan gå direkte til formularen. Den udfylder du med dine oplysninger.

Det tager mellem 5-15 minutter, afhængigt af produktet, og først når du er færdig, betaler du. Så snart betaling er gennemført, får du adgang til dit/dine færdige dokumenter.